måndag 16 december 2013

Livstids julkalender: Duktig flicka säger nej tack

Det här med att blogga nästan varje dag i julmånaden - till skillnad från den vanliga takten, bara när andan faller på. Jag tycker verkligen det är grymt kul. Det sporrar min kreativitet och får mig kanske att vara extra närvarande för att fånga upp tankar, idéer, händelser för att kunna vrida och vända på dem några varv på bloggen. Så idag tog det stopp. Efter en tröttsam eftermiddag och kväll ensam med barnen tog orken slut. Och den f.d. duktiga flickan bestämde sig för att faktiskt leva som hon lär numera och ta ansvar för sina behov. Inte försöka tvinga fram inspirationen att skriva någon klokt. Säga nej tack till det inplanerade Skype-mötet och alla andra eventuella tankar om att göra något nyttigt denna afton. Det blir det enda enkla lilla budskap jag orkar prestera bakom luckan denna afton. Våga vägra vara duktig! (Det räcker gott att veta att, jag är kapabel och kan plocka fram min kapacitet när jag verkligen behöver den - om det bloggade Sara i förra årets julkalender)

Suss gott fina bloggvänner!

Inga kommentarer: