fredag 20 december 2013

Livstids julkalender: På upptäcktsfärd!

Gårdagens blogginlägg: Om att ta itu med mitt bokslut för 2013 utifrån arbetshäftet Unravelling 2014. Så lätt det var. Och så inspirerande. Jag kom bara en liten bit på väg i häftet, men gjorde ändå på den lilla stunden en viktig resa in i mig själv.

Eller vad sägs om den här rubriken: What did you discover about yourself in 2013? Jo, jag kunde sammanfatta att jag hade upptäckt...

... att jag faktiskt kan skriva kreativt (om någon annan också tycker det återstår att ta reda på)
... att jag är en brobyggare mellan skilda världar
... att jag är riktigt bra på att bygga nätverk i cyberspace och utanför
... hur viktiga hela familjen Wallin är i mitt liv, inte bara Livstidskompisen Sara
... att jag har ett mycket större socialt patos än jag själv trodde, och att jag måste följa mitt hjärta och hjälpa till allt jag kan, trots liten plånbok
... hur mycket jag älskar att slippa gå upp tidigt på morgnarna
... att jag börjar lära mig att hantera situationer där jag känner mig trängd (pudel med integritet)
... att jag kan utveckla min intuition långt över den gräns jag trodde var möjlig
... att tillit till att saker och ting löser sig är något jag blir allt bättre på men att jag fortfarande har en del att jobba med
... hur lycklig jag kan vara trots ett mycket begränsat ekonomiskt svängrum

Nog borde väl alla dessa insikter ger mig en rejält positiv skjuts in i 2014! Vad har du gjort för upptäckte om dig själv under det gångna året?

Inga kommentarer: