fredag 16 april 2010

Intellectual housewife...

... i stället för desperate housewife kallar en vän mig på Facebook när min statusrad indikerar att min dag ägnas åt att baka bröd, köra ved, amma, gosa med minstingarna och fila på min forskningsansökan. Och just så härligt omväxlande är mitt liv just nu. Det bästa av två världar. Jag får gå hemma i mysbrallor och njuta av förmiddagspromenader i solen med sovande tremånadersbaby i sele och slipper skynda iväg till dagis, skola och jobb varenda morgon, slipper stressen med undervisningsförberedelser och tentarättning. Samtidigt får jag emellanåt använda den annars genom amning dimhöljda hjärnan en stund när alla barnen sover, nu senast för att skriva ansökan om pengar för en forskningstudie som jag hoppas kunna ägna mig åt när jag kommer ut ur idet och återvänder till den akademiska världen efter jul. Det riktigt goda livet är precis just här hos mig precis just nu.

Inga kommentarer: