söndag 2 augusti 2009

Sommarprofeter för åretruntbruk

Jag är en inbiten Sommarprogramslyssnare. Hela sommaren och halva hösten - och sen i lite mindre utsträckning året om - kommer jag med referenser till olika sommarprogram jag hört, det vet alla jag umgås med. Ser fram emot allt det målande som finns kvar att göra även efter semestern. Då jag ska rigga upp datorn med de små högtalarna från Clas Ohlson, eller ladda ner till mobilen och lyssna ikapp.

Mina sommarpratsprofeter såhär långt är:
  • Erika Bjerström och Malin Sävstam - som båda talar om förluster och förhållningssätt.
    Det är stort när en tsunamiöverlevare som Malin talar om styrkan i att uppskatta de små tingen.
  • Lena Philipsson - som förpackar kvinnlig 40+-självdistans i mycket humor
  • Nour El-Refai och Johan Lindeberg - som säkert aldrig skrivit vankelmodiga blogginlägg om vad de borde och inte borde göra, säga, vara
Har inte lyssnat på Morgan Allings program än, enligt en tidningskrönika jag läst är det en tufflyssnad osminkad berättelse om en svår uppväxt. Det programmet rekommenderar jag ohört. Och så rekommenderar jag förstås ett besök på SR:s sommarpratarsida!

Inga kommentarer: