måndag 6 augusti 2012

Circle Way Camp - bringing it home!

Allt det Maria skrev häromveckan om Circle Way Camp kan jag också skriva under på. Om tveksamheten inför och självklarheten väl där. Nu ligger flera intensiva sommarveckor mellan mig och veckan i Mundekulla. Vad har då jag med mig hem?

- Upplevelsen av en fullständigt turbulensfri landning i semesterlivet som började där och då, något som är allt annat än självklart för mig.

- Ännu större respekt för tårarnas helande kraft. ”När jag hör ett barn gråta här på lägret blir jag glad. Det smärtsamma har redan hänt, nu börjar läkningen.” Manitonquat - Medicine Story

- En kusligt vacker skogstjärn, inte stor men svart i sitt omätbara djup. Det är bilden av mina största sorger i livet, en bild som dök upp framför mig i en samtalsstund på lägret. Jag vet var den finns, ja tjärnen är helt och hållet min egen. Ibland behöver jag dyka ner i den, djupt tills lungorna nästan sprängs. Men valet att göra det är mitt, och upp kommer jag alltid.

- Glädjen i att se två av mina bästa vänner få uppleva den magiska närvaron och oändliga kärleken förmedlad av ”världens bästa talpinne” – Ellika Lindén – under kvinnocirkeln.

- En av alla pärlor från sista dagens uppskattningscirkel: ”Sara, du kan berätta för människor om hjärtat.” Livstid i ett nötskal.

- Livstids minst planerade och bästa workshop hittills. Som gav deltagarna - inte minst mig - en lista med konkreta sätt att ta med sig den indianska visdomen hem.

- Och, som en vägvisare mot kajakexkursionen som följde på lägret: ”Kroppen är själens tempel – och dess nöjesfält!” Maria L





Vill du veta mer om Circle Way Camp? Läs inbjudan till 2012 års läger för att få en bild av upplägget. Livstid räknar med att arrangera lägret igen 2013 - den här gången utan minsta tvekan inför! Du är varmt välkommen till Mundekulla den 8–12 juli 2013!

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Jösses så härligt!! Det där hade verkligen kunnat vara något!!
Kram