lördag 17 januari 2009

"Bevara solen inom er"

... en enkel men bra uppmaning tycker jag. Om man bara försöker det allra minsta att ta in orden känner iallafall jag direkt hur det värmer lite i solar plexus, där bor tydligen min lilla sol. Samtidigt ser jag små vassa snökorn börja dansa utanför fönstret. Snökorn som snart ska få nagga mina kinder på en lång promenad så jag ser ut som en stopplykta hela kvällen sedan, ett sätt för solen att smita ut lite av sin energi.

Extra glad blev jag av att höra uppmaningen om att bevara solen just där jag hörde den. Inte på någon feel good-blogg (som den här kanske är), inte på yogan i onsdags och inte i något barnprogram. Nej, de som fick ta emot det goda rådet var 144 färska polisstudenter som igår firade sin examen i Växjö konserthus.

Tänk på det du, nästa gång du möter en uniformerad, kanske lite skräckinjagande uppenbarelse - att där har vi säkert en som vet värdet av att bevara sin inre sol!

Inga kommentarer: