torsdag 5 december 2013

Livstids julkalender: Det goda samtalets oas

Häromkvällen samlades åtta kvinnor i varierande åldrar, med olika bakgrund, yrken och familjesituationer för att samtala - the Circle Way - hemma i Saras vackra glasrum, för dagen upplyst av enbart stearinljus och kaminbrasa. Det var julavslutning för den Livstidscirkel som vi - mycket trevande - startade för snart två år sedan. Sedan dess har vi mötts, ungefär en gång i månaden, och vi känner alla vilken viktig oas cirkeln har blivit - och blev så fort, trots att vi inte alls kände varandra sedan tidigare. Här delar vi tankar, känslor och upplevelser från vårt innersta, ibland kanske sådant som vi inte talar om ens med våra närmaste vänner.

Ja, jag erkänner, jag har blivit helt beroende av dessa samtal, där vi får prata utan att bli avbrutna, bli lyssnade på utan att bli värderade, och lyssna och inspireras, både av oss själva och de andra. Jag har Livstidscirkeln, jag har min andra "samtalsklan", bokcirkeln, Circle Way-lägret i Mundekulla och vårt eget Circle Way Day, som vi provkörde i höstas och kommer att anordna fler upplagor av till våren. En ofattbar rikedom!

Och vi vill ju så gärna erbjuda fler möjligheten att hitta det goda samtalet där, mitt i vardagen. Senaste Livstidstanken: Ett home party (tänk Tupperware, Me & I...), men med samtal på agendan i stället för shoppande, kan de va nåt? En grupp människor möts för en kväll, får lite vägledning i samtalen och ingen behöver känna sig pinsam för att man inte handlar tillräckligt för att värdinnan och den inbjudna försäljaren ska känna sig nöjda. DET skulle Livstid vilja pröva i vår! Hör av dig på hej@livstid.nu om du är intresserad av att bjuda in dina vänner och bekanta till ett home party Livstid style!

Inga kommentarer: