söndag 22 februari 2009

Tack för äkta Vara

Spinner (som vanligt) vidare på Marias inlägg... Igår röjde vi i hemmet och - även om dammråttor är ett gravt uppförstorat problem - så är det ofta när man någon gång avlägsnar dem som man ser vilket härligt hem man har.

Igår kunde jag känna tacksamheten över att ha ett hem. Ett hem som är varmt och gott, men svalt på sommaren, och som har välfyllda skåp och skafferier. Ett hem som dessutom innehåller människor som jag kan vara som jag är med, iallafall 99% av tiden.

Jag är rädd för falska förespeglingar, det har jag skrivit om förut. Hellre ett kargt hem som säger något om innehavaren än ett falskvarmt där människor på spänn rör sig om varandra och sig själva.

Jag vill ha det (vara?) som vårt mjuka oljade furugolv - mjuk yta lätt att repa, men banne mej äkta vara rätt igenom.

Inga kommentarer: