måndag 12 april 2010

Förnuft eller känsla?

Varje dag gör vi en hel massa val i våra liv. För det mesta är mina val ganska förnuftiga och (någorlunda) genomtänkta. Jag kliver upp ur sängen när väckarklockan ringer, trots att jag mycket hellre skulle ligga kvar. Jag tar regnjackan när det duggregnar ute, trots att jag känner mig mycket snyggare i mockakappan. Jag ställer fram frukt och mackor till vardagsfikat trots att vi är mycket mer sugna på saft och bullar.

Samtidigt kan det vara skönt att också vara busig och känslostyrd. Hur förnuftigt är det att vara över fyrtio och inte ha börjat pensionsspara ännu? Och hur förnuftigt är det att köpa en ljus skinnsoffa med tre småbarn (varav två älskar tuschpennor och emellanåt får för sig att rita på helt andra ställen än papper) och tre katter som gärna vässar klorna inomhus? Härligt är det i alla fall! Lite njutning mitt i vardagsbruset.

1 kommentar:

Gaia sa...

haha, pensionsspara ja, just det, hm...och vi har vita skinnsoffor som katterna fullständigt thrashat men vem bryr sig? Rätt inställning! Vad gäller kläder brukar jag säga Hellre snygg än varm haha. Kram