söndag 19 juli 2009

Andra små meningar

Omkring mig ser jag andras exempel på mening och riktning i livet:
  • I TV-bilagan; stylisten Rachel Zoe som vi i sex avsnitt kan följa i hennes jakt på klänningar, skor och accessoarer.
  • På hotellbalkongen i Bornholms eftermiddagssol; den läderskrynklige mannen, en väbehållen 70-åring, som utan att rädas mjölksyran solar underarmarnas insidor i en ansträngd "låt-barnen-komma-till-mig"-pose.
  • På Ystad djurpark; den femårige pojken med svarta converse-kopior med dödskallar på som med eftertryck svarar sin ivrigt ropande kompis: "Jaa, jag kommer. Jag håller på å gör en rosett!"

Det gläder mig att se andra som, åtminstone för ögonblicket, verkar veta exakt vad som ger dem mest mening. Och det gläder mig att kunna sortera bort vissa alternativ som inte aktuella för mig. Alltid en början.

Inga kommentarer: