fredag 11 januari 2013

Allt jag behöver...

... kommer till mig, när jag är redo. En viktig komponent i min livsfilosofi. Därmed inte sagt att jag tror att jag kan sitta på ändan och vänta på inflygande sparvar utan att själv anstränga mig för att puttra i rätt riktning. Nej, vad det handlar om är att våga ha tillit till att saker löser sig på bästa sätt, om jag själv är öppen för vad som kan komma, inte låser fast mig i rädslor och trygghetstänk. Som när jag sa upp mig från jobbet för att satsa på det jag verkligen vill göra. Som när jag tackade nej till ett erbjudande för våren eftersom det inte kändes bra i magen och jag tror att något bättre väntar runt hörnet.

Så symboliskt då i gårdagens Wordfeud-match. Länge, länge hade jag väntat på bokstaven N för att kunna fylla på HJORDS med förledet REN och få många poäng med en tregångerordetruta. När jag till slut gav upp, släppte taget och lade mina RE i ett annat ord så fick jag (trots att det bara var några få bokstäver kvar) hela REN på en och samma gång. Det minnet ska jag bära med mig. Breathe, let go and have trust!

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Mm, det praktiseras här också... Tillit it is... Det som ska komma kommer... Kram