söndag 24 juni 2012

80 procent vatten - hur många procent dig själv?

Äntligen tog jag mig tid att lyssna på härliga Charlotte Rudenstam när hon i Tendens berättar om sitt passionerade liv som 100 procent sig själv. Jag bjuder dig att lyssna - det är 29 väl investerade minuter!

För Charlotte var sex och närhet några av de saker hon led mest av att inte få leva ut, innan hon tog sina stora steg till ett annat mer levande liv. För dig eller mig är det kanske något helt annat. Jag tror det här får bli tema för några samtal framöver, med vännerna säkert, men också med Mannen: I vilka sammanhang är jag fullt ut mig själv tillsammans med honom, och när stänger jag in mig själv i mönster som inte är mina egna? Hur är det för honom, och hur kan vi bli mer oss själva större del av tiden? Ett sommaruppdrag kanske, att hjälpa varann med det.





PS. Vill du ha mer av Charlotte och hennes tankar? Läs bloggen 100% Charlotte! Ett ställe att börja kan vara den spännande berättelsen Vägen till Ja! som gick som adventsföljetong i julas. Här är första inlägget! DS

Inga kommentarer: